tycker oftast de brukar va så att man har dem där i en vecka, sen tycker man synd om dem och släpper ut dem och 3 kvart senare ser man första ynglet i stora karet.
Platys har samma vis, släppte i min hona som hoppad eut efter 2 timmar och började få yngel direkt, var dock snabb och fångde in så nu har man ytterligare 20 platyyngel utöver 60 talet jag hade innan.
Tur att man är stammis på en zoobutik så de har lovat att byta in dem när de blivit lagom stora.
Jag brukar endast köra en hona på ena sidan, sen drar jag upp mitten plastbiten ca 2-3 mm så yngel kan komma under, sen läger jag en växt (tex cambomba elelr vad den heter) i andra sidan, ynglerna brukar i regel fly från honan och stanna på andra sidan där de är lugnare, tycker de är väldigt få som brukar stryka med då, kanske 2-3st och inbland inga bror mycket på honan med då vissa honor plockar direkt när de kan, andra bryr sig inte alls, brukar även hjälpa att mata lite när ynglen börjar komma, har man tur så äter honan så mycket att ynglerna blir ointressanta.