Sabina skrev:
Är det hemmagjord räkmix? Om räkmixen är gjord på hela oskalade räkor så finns det tillräckligt med kalcium för snäckan i räkmixen. Om du gör räkmixen själv så kan du tillsätta extra kalcium i pulverform när du blandar ihop mixen, då kan du använda denna när de behöver lite extra kalcium. Variera med tex grönkål, skalade ärtor, bönor, flingfoder, sjunktabletter etc. Tänk på att antingen ge dem grönsaker som du fryst eller doppat i uppkokt vatten, de kan inte ta sig igenom fibrerna annars.

Nej det är köpt men det är oskalade räkor i , annat foder som jag ger i samma kar är grönsaker av olika slag för jag har Ancistrusmalar och L204 där i med så de får sin beskörda del med =O)
Jag matar med flingor, olika frysfoder i form av artemia, mygg, dafnier, och mysisräkor samt ngra sorter till.

Sabina skrev:

De kommer inte att kunna knapra så mycket på korallerna, men korallerna avger kalk till vattnet som snäckan kan ta upp. Annars är ett bra tips sepiaskal ("skelettet" från en typ av bläckfisk som man brukar sätta upp till burfåglar, fråga i din Zoobutik). Antingen stoppar du ner en avbruten bit i karet eller så skrapar du ner lite från skalet som får lösa upp sig i vattnet.

MVH

Sabina

Oki jag skall ner till butiken och se vad de har att erbjuda...