Det fungerar alldeles utmärkt... Endlers har inte mkt krav mer än rent vatten.. Jag har många olika vildformer av guppy i akvarium i den storleken och inga problem alls. Men desto mindre de är desto mer noga med vattenbyten. Det man får tänka på är att blir det på tok för mkt yngel så får man dela med sig av dem så det inte blir på tok för många... Har du bara Endlers så låter du bara yngel gå med föräldrarna och skulle det dyka upp ngn fisk som inte du tycker ser ok ut så får man plocka bort..

Har du inte haft Endlers innan är jag säker på att du kommer att gilla dem, en härlig liten fisk. Försök bara hitta bra exemplar från början. Det finns ganska många Endlers som inte är så bra i formen. Att det kan bli tendens till lite förlängda fenstrålar förekommer på många vildformer, men finns också många stammar med inblanding av dubbelsvärd. Så skulle jag skaffa en ny Endlers grupp så skulle jag kolla efter fiskar som är kompakt byggda och med så rund stjärtfena som möjligt där inte det finns så mkt tendens till dubbelsvärd och liknande. Dessa är också vackra med samma teckning, men tycker man ska försöka hålla vildformer så rena som möjligt.
Titta på Sonjas fina Endlers
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/showphoto.php?photo=1664
Där ser du den runda stjärten, så ska de se ut.
hälsn Robban