För det första är jag en tjej! Sen ber jag så mycket om ursäkt om jag har framställt min fråga på ett sådant sätt att det kan tolkas som att jag vill ta den enkla vägen till att få reda på svaren. Det har aldrig varit meningen, men i beskrivningen till arbetet vi har fått står det uttryckligen "alla hjälpmedel är tillåtna", och därför kom jag på iden att fråga folk som jag tror kan mycket mer om detta ämne än vad jag gör.
I och med detta menar jag inte att jag vill att ni ska skriva de korrekta svaren till mig, utan kanske skriva om era idéer och tankar så att jag med hjälp av dessa kan bilda mig en egen uppfattning. Men råkar det vara så att någon inte har lust att diskutera detta ämne så behöver denna person inte skriva någonting alls. Dryga kommentarer klarar jag mig utan.
Vidare vill jag påpeka att jag kanske inte skriver så mycket av den anledningen att jag anser att jag inte har särskilt mycket att tillföra. Jag tror att alla andra vet mer än jag gör om detta, och de flesta frågor jag vill ställa har jag redan framfört i mitt första inlägg.
Dessutom tror jag att mina kompisar kan lika lite som jag om detta, så det känns inte särskilt givande att diskutera om detta ämne med dem. En annan viktig sak att framföra är att det som min lärare bedömer är hur noggrant redovisade mina lösningar är och hur vetenskapliga de verkar. Det spelar alltså inte speciellt stor roll om jag i slutänden kommer fram till "fel" svar, utan att det står HUR jag kommit fram till det och VARFÖR.
Till sist vill jag tacka alla som faktiskt tar sig tid att svara på mina frågor, och bemöter mig på ett vänligt sätt. Jag är otroligt tacksam för det! Nu låter det som att jag tycker att alla är otrevliga men så är det inte alls menat. Jag tror att den person som jag tillägnar detta känner sig träffad.