Aquastyle skrev:
jackson:

Frågan är kanske inte om Kjell F. är irriterande, har tråkiga regler, bedömmer olika personer olika etc...

Frågan kanske snarare är vad du förväntar dig utav zoopet?

Att mina inlägg får ligga kvar, så länge de följer reglerna. Och när man jämför med många andra trådar som får vara kvar här, så hadde jag mycket svårt att förstå. Så då VILL jag ha en förklaring. Om inte annat för att inte få raderad inlägg.
Har för mig att det är vad forumet är till för. Att förmedla meddelanden mellan deltagare. Inte att Kjell skall få radera dem enligt eget godtycke. Om så vore fallet, så skulle det ju kunna stå så när man loggar in eller när man läser reglerna för forumet.
Jag hade en snarlik batalj med Kjell precis när jag registrerade mig här.

Utan att gå in på detaljer gick den ut på att jag skrev något han bedömde som felplacerat och jag blev riktigt irriterad - inte egentligen över att det blev raderat, utan kanske snarare med vilken arrogans det blev så.

MEN!

Efter att ha diskuterat lite fram o tillbaka, o framförallt läst bland annat denna tråd och flera andra som går åt samma håll, jag har insett att det spelar ingen roll vad jag tycker om Kjell. Zoopet är hans och det är upp till mig att gilla spelreglerna, eller "hålla mig hemma". ;)

Dessutom verkar det som om korta meddelanden över nätet ibland lätt kan feltolkas. Det är svårt att via smileys förmedla alla minspel och känslor i övrigt man kan uttrycka vid en IRL diskussion.

Tack, jag vet efter att ha hållt på med sådanna här forum sedan slutet av -80-talet. Jag vet att det är svårt att få fram alla nyanser som förmedlas av kroppsspråk.
Sedan har jag faktiskt upptäckt att bakom den stenhårda moderatorfasaden verkar det finnas en trevlig liten gubbe också. Han tittar inte ut varje dag, men om du knackar på är jag säker på att han öppnar... :)

Fast det ENDA jag har att bedömma honom på är ju detta som jag ser här och nu, i detta fora. Och det är inte direkt smickrande för den trevliga lilla gubben som finns där inne.
Den som står utanför porten är (som ju även du var inne på) arrogant, bufflig, med en modererande smidighet som en flock skenande elefanter i en glasbod.
Det är den uppfatning som han har förmedlat till mig och ett tiotal till jag vet av. Jag har försökt hitta på sätt som skall minska detta och få ett modererande som är förutsägbart, som man slipper "åka på pumpen" med inlägg som raderas. Inlägg som kan vara nog så viktiga. I mitt fall kunde de varit att jag fått stått ute i kylan (-10 grader) utan att kunna komma in till "festen" pga att han raderat ett viktigt meddelande. Vi som skrev inläggen var helt övertygade om att vi gått fria från alla "annons"-skär. DET är ett problem. Inte den goa gubben som man aldrig ser något av.