bygg ett 20x20x20 istället, så har du räkor eller någon krabba i det, känner inte till någon fisk som skulle trivas där förutom kanske något yngel.
De finns små luftdrivna filter för 50 lappen att köpa som kanske skulle gå ett lite större kar, men hallå ytterfilter? vem köper ett 1,5 liters kar och kör med ett 5 liters ytterfilter? sen kostar väl karet 100 spänn och filtret 1000 lappen...
Tycker du ska sattsa på nått större, så litet känns mest djurplågeri, man ser de där små jäkla karen som har ibyggd lampa pump osv på typ 2 liter i plast i olika färger, man blir ju bedrövad av att se dem bara, tänk om människor fick bo i en garderob.
Sen i övrigt är de svårt att få balans i ett så litet kar, jag har ett ca 20 liter som jag fick problem med dessa äckliga små sniglar i hundrtals, allt annat va bra och fiskarna trivdes, så jag totalrengjorde karet, bytte grus och vatten, dock rengjorde jag inte pump eller så men sen dess har jag alldrig lyckats få specielt bra balans i karet och mina guppys är inte var de har varit.