Pär J. skrev:Det vore ju synd om denna underhållande tråd skulle dö ut bara så där utan vidare. Så jag undrar varför den överhuvud taget finns då kärnfrågan hanterats lungt och sansat via pm av berörda parter medans här mest handlat om personliga påhopp från flera håll.
(Jodå tråden har varit mycket underhållande!Men bra om det lugnar ner sig när sakligheten försvinner.Men att den dragits här fattar jag inte?speciellt inte om du påstår att det hanterats lugnt och sansat via pm vilket är bra.)
1) SARF diskuterar detta på sitt styrelsemöte och kanske beslutar att alla anslutna föreningar måste skicka ut SARF-aktuellt till sina medlemmar pga av en person påpekat det som brist hos en förening (vilken ändå kommer få tidningarna hemskickade av sin nya förening).
(att frågan belysts är i alla fall positivt då en diskussion har kommit i gång angående hantering.streamers och uppdateringar på sarfs hemsida. detta är ju till nytta då många på detta fora är med i någon AF.)
2) Personlig ilska kan smidigt avyttras via text och på så sätt fungera som terapi medans andra både blir ilksna och roade.
(Ja jag tillhör då en av de roade! Särskillt då jag tänker på att hur enkelt det kan bli tok. trots att de flesta ändå har samma intresse/hobby men tack vare olika förutsättningar,annat tänk olika baggage hamnar långt ifrån varandra.)
3) Genom att lägga sig i och elda upp diskussionen få mer inlägg noterade i sin profil.
(Om detta var ämmnat åt mig? så hade jag aspirerat på att elda upp diskussionen så hade jag naturligt vis lagt in små korta inlägg ofta, istället för ett längre på slutet när diskussionen är på utgång. Framförallt när jag följt tråden från början.)
4) Döda ytterligare några minuter av våran världelösa tid här på jorden istället för att se på tv eller annat onödigt.
(Tycker nog att det är intressantare att vara på forum som är intressanta än dåliga såpor.)
5) Visa omvärlden vilka oerhört stora problem vi ställs inför som i-landsmänniskor som att vägra betala portokostnader eller riskera bli utan kvällslektyr.
(porto eller inte så vet jag från ett par föreningar att frågan inte är så liten. speciellt inte när klubbarnas ekonomi i regel inte tillåter utsvävningar.)
Denna saga fick ju ett lyckligt slut tillslut.
/Kassör (omnämnd ovan)
Vad Bra att erat ärende är avklarat! Men vi får hoppas att klarare riktlinjer upprättas från sarf och att hemsidan rätar ut frågetecken så att missförstånd och liknande undviks i framtiden.Tycker nog att de flesta akvarister man träffar runt om i riket är mycket trevligt folk i helhet, även om mindre meningsskiljaktigheter uppstår, vilket är helt naturligt.
Lycka till Erikthur med ny förening, och till JAF i föreningsarbetet och med den nya fräscha hemsidan.
mvh erik l