Jag raderade ett flertal inlägg i rad Gävle-tråden. En del av dessa var rena annonser - men inte alla. Dessa kommenterade då i huvudsak innehållet i de annonser som jag raderade (pga av att de var rena annonser) - detta görs av praktiska skäl för att inte tråden skall bli helt obegriplig.
Att man drabbas i andra hand sker dagligen i forum. Någon lägger kanske in en fråga i fel kategori och om någon då hinner svara så drabbas ju denne också oförskyllt när tråden deletas.

Jag kan inte diskutera de konkreta deletningarna i Gävle-tråden eftersom jag alltid i praktiken deletar inlägg direkt och inte sparar inläggen. Eftersom jag inte vill ha någon svart lista eller liknande så ser jag heller ingen anledning till att spara en massa övertramp för att i detalj kunna dissekera dom efteråt. Om däremot övertrampen är av så allvarlig art att de renderar en varning (vilket de inte var här) så meddelar jag alltid den varnade via mail (aldrig i forumet) och förklarar varför.

Som jag skrivit tidigare - kan ni inte acceptera det sätt som Zoopets forum sköts på så är det tråkigt men vi kommer likafullt inte att ändra vår inställning. Så antingen får ni acceptera det - eller starta en egen sida, eller säka er till en som bättre uppfyller era krav.