Audion skrev:Hmmm... Den har enbart används till växterna. den e nyköpt så det kan bara varit damm i den :) Men jag spillde u växt näring "AquaCare" i den då jag fyllde den med växterna. kan det vara nått från det medlet? Men jag byter ju även vatten i den varje dag och spolar ur den ca 10 min för att får bort all ev smuts... ???
Hmmm
Du har alltså ingen hinna i karet utan bara i hinken med växterna? vidare så byter vatten i hinken varje dag.hinken är ny. om jag förstår dig rätt så är karet nystartat(ca 0-2 månader) och du har fått algblommning i karet och därför sopat ur allt. Svar: du har obalans för mycket ljus i ikörningsfasen och övergödning.(min teori som amatör)
Prova att byta minst hälften av vattnet låt ljuset vara av nåndag el två. steg 2 skölj av växterna och plocka bort ev krukor och ev ull plantera, ingen gödning än. När du börjar med ljuset bara ett rör ca 6-8 timmar om du har fisk i hoppa matning under nedsläckning, när du börjar mata pytte pytte max 1 gång/dag kör så nån vecka gärna mer växter av snabbväxande arter när det fungerar göd lite smyg igång så ordnar det sig. inga nya fiskar förrän balans i karet.
Detta är vad jag skulle göra!
lycka till erik l