Alla ni som köpt Tigerräkor i Arninge.
Köpte 7 st Tigerräkor i olika storlekar, så sent som igår och har bara 4 st kvar ikväll.
[COLOR=red]Vill här med klargöra att jag inte har för avsikt att klaga på Zooaffären i Arninge. Endast söka efter lösningen på problemet, med döda nyinköpta räkor.[/COLOR]
Förlorade en rombärande hona redan i påsen, förmodligen knockad av ett par 1 cm stora eng. sjösten som satt fast i javamossan de fick att hålla sig fast i.
Detta kan ju klassas som vanlig otur.
Mitt stora problem är att de inte klarar av att byta skal. De vill ju gärna byta skal när de kommer ner i annat vatten.
Jag koppade in dem långsamt, under ca 4 timmar och de simmade runt lite efter att jag släppt i dem. De flesta började snabbt söka föda och även om de simmade lite då och då, så for de inte runt som tokiga eller verkade må dåligt på något vis.
Men i dag har två dött, ser ut som om skalet öppnats lite där det ska, vid ömsning. Men sen händer inget mer och räkan dör, en stor och en liten så här långt. Har även en liten som ömsat, men har skalrester kvar längst ute på stjärten.
Är det någon annan med Tigrar från Arninge som haft det här problemet ?.
MVH/Anita