Off topic: Sköldpadda och fisk.

Jo, jag har tetror med min sköldpadda. Han har även bott med barber och mollys.

Det går jätte bra, fast det är inget att rekommendera. (eftersom att sköldpaddor normalt äter fisk)

Vi hade först 2 trekölar som var lika gamla. Men när de började närma sig ca 1,5år så belv den ena (hona) agressiv mot Glen (hane) och bet nästan av svanstippen på honom. Så hon fick flytta till en annan familj.

Då vart Glen ensam i sitt akvarie, och jag tyckte så synd om honom. Han förstod inte att Bert (honan, men vi visste inte först att hon var det) var elak mot honom.

Glen är ett sånt djur som inte hade klarat sig om naturen fått sin gång. Vi brukar skämta om att han är efterbliven. Har ser faktist lite skojig ut. När han var liten hade han jätte stora ögon som fortfarande sitter långt ifrån varandra. Sedan hade han även lunginflammation när vi köpte honom. Så vi har kämpat med tvångsmatning och medicinsprutor.

Men nu är han 5år och mår jätte bra. Till saken hör att han inte förstår att han borde äta fisk. Hans första kompisar var meningen som mat åt honom under en period då han matvägrade. Men det vart ett kul sällskap istället.

Så alltså, Våran sköldpadda äter inte fisk (eller amanoräkor heller för den delen). Annars hade jag tagit undan fiskarna till ett annat akvarium. Så fiskarna är där så han ska få det lite roligare och nått att titta på, istället för att vara helt ensam.

/Therese