Jag förstod den sista meningen iaf !
ehh.. hehe nu hänger jag inte med? =) Menar du att det är semantiskt eller syntaktiskt fel? =)
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22Det+%C3%A4r+inte+mycket+det%22&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=
har ett 325 liters kar 50cm högt ett 36watts biltema daylight eller vad det nu hette har en anubias coffefolia i som det kommer nya blad ganska så snabbt tycker det är ganka skumt. Har även ett 112liters med samma växt dubbla lysrör aquastar där växer den inte så snabbt
Det är ju jättebra =) Då vet du att det inte är ljusmängden som är det som begränsar den i 112-litraren?
Vad tycker fiskarna om att man använder en reflektor. Blir de skygga av det extra ljuset eller bryr de sig inte? Det står att en fjärilsciklid helst vill ha det lite mörkare, går inte den att ha med starkare ljus då?
Jag har haft yngelvård av Fjärilsciklider i ett 310-liteskavarium med 0,7 aquarellewatt - som ändå bara är en bråkdel av den ljusnivå som är i naturen. Den teorin stämmer alltså inte.
I naturliga mått mätt kan ingen akvarist i princip komma upp i de ljusnivåer som finns i naturen.