Jag skulle kunna tänka mig att bli "halv-veg", och möjligen även helt veg så småningom. Men än kan jag inte göra något, eftersom jag aldrig skulle få för mina föräldrar :p

Kan väl sammanfatta min "syn" på saken lite:
Jag har inga problem alls med att se antiloper bli dödade av lejon (ok, på tv iofs). Jag tycker mer att det är en "fin" sak. Det är 100% naturligt och det vet även antilopen. Den kämpar för sitt liv, men ändå har naturen gjort så att en del djur blir rovdjursmat. Jag har inga problem med att äta kött eller andra som äter kött, eftersom det är naturligt för oss människor att äta kött. Därför tycker jag inte att det är fel att föda upp kor och grisar osv för att sedan slaktas och bli mat. MEN, jag hade mycket hellre sett att de dödades på ett bättre (=snabbare och så smärtfritt som möjligt) sätt. Samt att de haft en bättre uppväxt (tänk snäll, stor ko på grön äng med kompisar och älskad bonde :p). Ett djur saknar ju inte livet när den är död, så att en dag få vara med om ett äventyr med god mat och sedan *pang* *bom* *död* anser jag vara det bästa :) Fast man får väl ha lite "kallt hjärta" också, som ska ta beslutet att döda den söta kon med stora snälla ögon också :(

Jag brukar ofta tänka att ju mer naturligt något är, ju bättre är det. Inom rimliga gränser då förstås :)