batski skrev:
Men snälla Katharina! Veganism är i sig ingen ätstörning. Dessutom är de flesta anorektiker inte veganer. Ska man då dra slutsatsen att man kan bli anorektiker av att vara köttätare? ;) Seriöst! Det är ju helt andra mekanismer bakom anorexi som inte har nånting med ksotval att göra.

Nej, nu läste du inte vad jag skrev... Det finns många som använder vegan som ursäkt för att inte äta... Men jämförelsen kan även ligga i att man kontrollerar vad man äter... Sen som i ditt och många andras fall kan omsorg av djuren ligga till grund...

Aloe veran jag dricker är från Forever Living... säljs på sådant där homepartys... Aloe vera är mest likt vitlök och sparris i egenskaperna tydligen... Innehåller allt utom Selen och oljorna givetvis... Förbättrar blodcirkulationen till den grad att du inte får ta den före operation, precis som med vitlök...
Det verkar som förutom bristsjukdommar har människor med astma, blodcirkulationsproblem, mag och tarmproblem visat mycket stora förbättringar... kunnat minska på medicin... Min mamma är sjuksköterska och hade högt blodtryck... hon har testat trycket regelbundet på jobbet och ätit medicin... nu är hennes blodtryck nere på samma nivå som när hon var 20 år och hon äter inte någon medicin lägre :p En astmatiker jag känner kan för första gången på 15 år ligga ner och sova och har dessutom minskat ner astmamedicinen... :p

Det svåra i nyttig matväg är att få det att smaka bra och att få det där lättlästa, lättillgängliga som stressade föräldrar behöver... :(