Katharina skrev:
Baski sa förrut att människan förändras men vi har funnits i många tusen år och ätit vad vi har kunnat hitta, alltså en mycket varierad kost men de senaste femtio åren äter vi så ensidigt... Så fort förändras inte människan och inte undra på att vi är allergiska och sjuka, kroppen kan inte försvara sig emot alla gifter i mat, kläder och luft om den inte har bra bränsle i sig...

Givetvis har inte människan förändrats på bara 50 år. Vi har förändrats i årtusenden och förändras hela tiden. Människan, likt t ex grisen och råttan kan klara sig på en mycket bred kost, vilket ju gör oss till bra överlevare. Vi är väldigt anpassningsbara, men det betyder inte att vi inte kan ta skada av gifter och annat. Givetvis kan - ocg gör - vi det.

Katharina skrev:
Baski talar också om hur en ko ska leva... Men du vet väl hur en vildhund lever... Din hund är precis lika misshandlad och onaturligt framavlad som en frisk och välskött ko på en bondgård... Sen håller jag helt och fullt med om de raser som inte kan stå upp eller föda naturligt osv och djur som plågas...[:(!]

För andra gången. Jag har ingen hund. Men nej en hund av en frisk ras som lever med ett ansvars-och kärleksfull familj lider INTE som en framavlat mjölkko. Men visst finns det sjuka hund-och kattraser. Dessa tycker jag inte heller borde finnas.

Katharina skrev:
Håller med Glenn om bomull.... ;)

Jag med ;)