miss candy, vet inte om ja förstod dig rätt..du byter 30% av vattnet per vecka vilket är rätt..därefter så häller du i biostarter också???? sedan så säger du att vattnet är grönt, stenar och allt är överväxta med grönt slam, typ alger.

vet inte om det har med saken att göra men vad jag läst så sägs det: skillnaden på medicin och gift är att medicin ges ut i rätt dos & att gift ges ut i fel dos.
inte för att biostarter är gift, men du överdoserar ditt kar med det. det finns ca 1 míljon levande bakterier i biostartdosen =) inte konstigt hehe.
läste nämnligen någonstans att man endast vid fullt vattenbyte, alltså 100% vattenbyte ska använda bio starter och aquasafe osv, detta för att inte förstöra balansen som måste byggas upp i akvariet.

jag vet inte om detta är anledningen till dina problem du haft med ditt kar. men det jag skrivit är iallafall vad jag läst här på zoopet. använd dig av det så kanske det blir bättre.

& GÅ med ditt vatten till zoobutiken och få det testat.

sen vill jag veta hur du gör dina vattenbyten. lägger du in en hink och tömmer 30% av vattnet eller? ett råd till alla som kanske inte tänkt till :

vid delvattenbyte, sug då upp vattnet med en såkallad slamsugare, rikta sugmunstycket mot botten och sug upp allt "skitvatten" istället för att suga upp det rena ytvattnet. genom att göra detta slipper ni ha allt fiskbajs kvar på botten vilket sen leder till större problem. såååååå alltså så byter ni vatten + att ni rengör botten från allt skit. Detta ger er garanterat mindre framtida huvudvärk :D