Min viktnedgång förra året började jag med i mars och hade gått ner 10kg till midsommar. Jag började med att vara stenhård mot mig själv att inte äta godis på vardagar. Äta normala portioner och inget smör på mackorna.
Sedan sprang jag 2 till 3 gånger i veckan efter ett schema som ökade spring minuterna och minskade gå minuterna mer och mer. Jag var stenhård mot mig själv. Bra skor och mp3 spelare gjorde det hela lättare och efter 15 gånger gav jag mig själv en belöning.
Ganska många kilo försvann bums men sedan gick det trögare. Gick inte ner mer i vikt, fick lite panik, slutade springa och började svälta istället. När jag åt som minst så var det en smörgås på morgonen, en frukt till lunch och en normal/liten portion mat på kvällen.
Jag ville inte visa mina barn att jag bantade utan var som vanligt när de var med.
Känner mig lite motiverad att börja springa igen...ska bara komma igång det är så otroligt trögt i början. Man får fina ben, platt mage och bra ryggmuskler av att springa bara det är ju en belöning :) Man mår tusen gånger bättre med bra kondition och man känner sig duktig :D
Motionscyckel får man bara ont i ändan av :( Jag har en sådann också och hänger tvätt på den.