Först är jag tveksam om korkbarken verkligen kommer påverker PH värden. Men allt är ju relativt. Att sänka PH kan ju vara bra beroende på utgångsläge. Vilka vattenvärden har du nu? Här i Nyköping t.ex. har vi alldeles för högt PH (rund 8) och ganska hård också. Därför lyckades jag aldrig med lite mer känsligare räkor såsom CR, Bi och Humla. Enbart Körsbärs verkar vara oberörda av det. Nu har jag dock skaffad en omvänd osmosanläggning. Skall blir spännande att se när jag väl har installerad den...Glenn skrev:... Förresten kom och tänka på att man kanske kan göra en egen bakgrund av korkbark till dom men kom då och fundera på om korkbarken sänker ph´t i akvariet?
Släng i några snäckor som tar effektivt hand om matrester. Dessutom snabbväxande växter.Oh det låter bra. Har helst ingen teknik alls i burken så ja får väl testa:)
Fel prioritering - tycker jag personligen. :DRäkor får bli ett lite senare projekt då alla pengar går på diskusarna och 100L akvariet just nu;)
Samma här...Men tänkte också om man får mycket yngel på räkorna så borde det väl gå att ge som lite levande foder till diskusarna?
Hejhopp. Ralp