http://aquaticfrogs.tripod.com/
Länken som eriahl delade med sig av är mycket bra. De översta länkarna på den sidan berör xenopus laevi (den stora afrikanska klogrodan) och de nedre handlar om dvärgklogrodan.
Något som jag läste där var att när grodorna är små och inte vuxna ännu, så ska man inte föda upp dem på endast mygglarver och liknande. Eftersom deras skelett håller på att växa så behöver de mera kalcium och det finns i speciella pellets. Detta var nytt för mig, så nu ska jag ut och jaga fatt på dessa pellets. Finns det någon här som vet om det finns på ett vanligt zoo?
Man ska också tänka på att de stora grodorna äter t ex neontetror, guppy och liknande fiskar. Albinovarianten finns endast som stor groda. De bruna kan vara antingen eller. I affären har de oftast ingen koll vad det är de har har vi märkt. Vi köpte vår groda som en dvärgklogroda men väl hemma och efter att ha läst på nätet så konstaterade vi att det var en xenopus laevi. (har simhud mellan framtårna) Men men. Den är ju så fruktansvärt gullig. Vi tänkte ha den kvar tills den käkar sin första fisk och då blir det dags att flytta den till något eget. Eller dem, för vi ska ha en till. Den, och botiorna, är det fräckaste vi har i vårat kar! :)