netweaver skrev:

Tänkte skaffa ett ytterfilter har förberett detta i ena hörnet med insug genom bakgrunden vilken kapasitet ska jag gå på har för mig dom gillar lite cirkulation på vattnet. Har tittat på en Fluval 205 räcker detta? Eller ska den vara kraftigare??

Ett Fluval 205 har en pumpeffekt 680 l/h fritt flöde och 420 l/h vattencirkulation så det är ok

Cirkulationen räcker gott och väl, det är mängd filtermassa du ska titta efter, ju mer detso bättre, eller komplettera med ett innefilter som fungerar mer mekaniskt, det skulle funka bra

Tror till och med att du skulle kunna köra med ett 305 också, mer filtermassa och lite mer cirkulation, skulle det vara för mycket får det att strypa på denna nya serie från fluval

Kör själv med ett Fluval 405 och är nöjd med filtermassan till mitt 157 liter, men är dock mindre nöjd med själva ljudet av hela filtret.

Har haft bra erfarenheter av fluval innan men denna fick mej att bli lite sur, ska eventuellt testa med att köpa nya bussningar till rotorn och se om de tystnar.

//Peter