Jag var tillbaks till zooaffären idag. Nu var det två andra fiskar som var dåliga. Botiorna däremot verkade må bra. De menade bestämt att fiskarna inte var sjuka på annat sätt än att de var påverkade av att pumpen varit trasig och det hade varit/var hög nitrithalt.
Nåja, jag sa i alla fall att jag ville inte ha just dessa botiorna utan ville hellre att de tar hem nya. Men då tyckte de inte att det var någon idé eftersom de kommer då ändå att gå i samma kar som dessa! Men, sa jag, jag skulle ju kunna hämta dem direkt när de levereras. Och så behöver de aldrig ens läggas ner i detta karet. Men det gick ju inte så bra tyckte de eftersom de får minst 20 stycken i en leverans och inte kan de låta alla dessa fiskar vänta på att jag ska komma! Men lägg i alla utom "mina" två då tyckte jag. Men de verkade inte så glada i det förslaget heller. Plötsligt var de inte så säkra på att det över huvud taget gick att få tag i polkadot botior!
De hade ett annat bättre förslag... de kunde ta dessa två och lägga över i ett annat kar och så kunde vi avvakta ett tag och se om de fortsätter må bra. Och så kunde vi köpa dem då i så fall. Men herregud... hade jag inte sagt att jag inte ville ha dessa två?
Nej, jag gav upp. Letar definitivt i en annan affär istället.