Samma med mina "aeneus gold stripe". De är helt hysteriska. Jag har haft dem i två månader så de är ju alls inte vuxna ännu men de har inte lugnat sej det minsta ännu.

Sitter jag helt blickstilla i tio minuter efter jag har lagt i mat så kan jag få se dem en stund. Men det räcker att jag kliar mej på näsan så försvinner dom snabbare än jag hinner blinka och lämnar bara ett moln av sand efter sig.

Min son som av förklarliga skäl (han är 6 år) inte kan sitta blick stilla i tio minuter har knappt sett dem.

Jag ser akvariet genom lägenheten när jag kommer in genom ytterdörren och det räcker att jag stänger dörren så blir de panikslagna och far runt som om det brann där bak. Jag tar långa omvägar och smyger jättesakta fram till karet men ingenting hjälper....

Det är jättetråkigt tycker jag. Det verkar även som om det smittar av sig. I början var mina Mollysar kolugna och nyfikna, reagerade inte ens om man stoppade ner handen. Nu är de nästa skyggaren än corysarna och den ena har fått ett skrapsår på sidan på grund av att han har försökt klämma in sej bakom/mellan något i panik. Det är bara ynglen och ancistrusarna som beter sig "normalt".

Börjar smått tröttna på detta beteende.... :(