Vad gäller fiskmat så kostar det visst en del, men jag som har så många akvarium köper fiskmat i stora påsar.. jag köper alltså fiskmat i lösvikt. Jag tror det är 5 liter fiskmat i de stora påsarna och finns även 1 liters. Det finns i många akvarieaffärer huvudfoder som man köper i påsar. Detta är mkt billigare och inte alls ngt fel på den maten. Jag tror jag betalar 300:- för 5 liter och det är inte halva priset mot att köp stora 1 liters burkar. Så det är ngt ni kan kolla i era affärer om det finns. Här i Sthlm på Akvarielagret finns det foder i lösvikt och säker på att det finns även på andra håll.
Precis som Marcus säger.. det är alltid bättre att ha ngn hona mer än man har hannar.. det är samma med alla ungfödare att det är att föredra. Jag har ibland en hanne med 10 honor, men så kan man göra om man vill veta vilka som är färldrar till ynglen och kanske vill odla på speciella fiskar, men det underlättar ju om man har många akvarium som jag. Men jag har också akvarium med bara guppy hannar... kan ha akvarium med bara 100 hannar i.. det fungerar också bra.. Jag odlar bara på vissa hannar och så får resten gå i stora grupper utan honor, vackert blir det.
Nu har vi tillsammans skrivit 240 ggr i denna tråd o pratat guppy o lite annat... men kolla här får ni se ett guppy akvarium... tala om ett myller av fiskar
http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/hj.mueller/fische/guppy02.JPG
Hälsn Robban