Jo, jag hade tänkt ta den på öppet köp, så länge det går, så att man verkligen vet att det är den man vill ha och inte en annan.

Märken på kameror jag tänker köpa är dessa: Canon, Nikon och Pentax, de två första är ju vanliga, men Pentax, hur är det med dom? Känns som att deras system (K100D, K110D, ist DL, K10D) är helt ok, i klass med Nikon D50 och Canon EOS 350D.

System kameror jag funderar på är Canon EOS 300D, (tillverkas den längre? hittar den inte i nån affär )Canon EOS 350D, Canon EOS 400D (lite dyr kanske), Nikon D50, Nikon D40, Nikon D70 (lite dyr kanske), Pentax K100D, Pentax K110D, Pentax K10D, Pentax ist DL.

Kompakt kameror jag väljer mellan är dessa: Canin PowerShot S3 IS, Canon PowerShot G7(nr.1), Sony DSC-H2, Sony DSC-H5, Fujifilm FinePix s6500fd, Fujifilm FinePix s9600 och Samsung Pro 815(?).

Samsungs grejer är jag lite tveksam till efter familjs kamera, mobil och min mp3, även expert tyckte inte om Samsung så mkt.

I topp av systemkamerorna ligger Canon EOS 350D, Nikon D50 och nån av Pentax kamerorna, så får det kanske bli ett makro-objektiv nästa jul isf =)
I topp av kompaktkamerorna ligger Canon PowerShot G7.

Någon kamera som ni tycker att jag verkligen kan välja bort direkt?

En annan grej: Vet ni om man kan använda Scandick Ultra II, till alla kameror jag nämnt?
På Elgiganten sa dom att vanliga minneskort inte funkade med kameror från Olympus och Sony iaf.