Glenn skrev:
Men däremot så tror jag nog att hon förstår om skadedjur förklarar vad kampfisken kräver för utrymme mm för att må bra och att hon då skaffar sig ett större akvarium.

Det får man hoppas! Det var inte den känslan jag fick när jag läste skadedjurs inlägg, men jag hoppas verkligen jag har fel!

Glenn skrev:
Sen så kan man ju också fråga om vi ska anmäla tillverkarna av för små akvarium eftersom att dom tillverkar så små akvarium samt att dom inte skickar med någon slags informationslista om vilka fiskar som passar i just den storleken av akvarium? Sen nästa fråga då, ska vi anmäla många av kampfiskodlarna som odlar upp kampfiskar i små glasburkar?

Det ser inte så trevligt ut tycker jag. Men det är stor skillnad att vistas i ett begränsat utrymme ett tag (även i naturen krymper bettornas revir under torrsäsongen) och att tvingas leva hela sitt liv i mindre än en liter vatten.

Sen vill även jag ställa en fråga. Vad tjänar lagen till om den inte efterlevs? Om vi inte tar lagen på allvar urvattnas den och möjliga förbättringar uteblir.