ChristianM skrev:
Jag har 54 liter, crystal red räkor. 3 Platys, 1 kampfisk, 7 neontetror samt 3 pitbull plecos. Inrett med en rot, javarombunke, flytväxter och en del andra växter som jag tyvärr inte vet namnet på :D Men det finns gott om gömställen och gott om växter så det borde inte va där problemet ligger.

Det jag noterade igår när jag köpt lite javamossa var att de faktiskt var framme och visade sig efter att jag satt fast mossan på en rot. Så jag får se, det kanske var det som behövdes för att de inte skulle gömma sig under roten hela dagarna. Fiskarna har aldrig visat något intresse för räkorna så jag tror det är mer en naturlig reaktion som ligger bakom, än att de faktiskt jagats av någon av fiskarna i akvariet. Mina räkor borde inse att fiskarna faktiskt är snälla ;-)

Jag tror nog att räkorna håller sig undan pga fisksällskapet hur snälla dom än verkar.
Sen så syns dom förstås mer ju fler dom är. Det gör dom tryggare, och precis som Ralp skriver så simmar gärna räkor omkring. Speciellt hanarna även om honor med rom mycket väl klarar av det också.
Jag har CR i bl a ett 120-literskar, enbart räkor och posthornssnäckor. Där är det full rulle precis hela tiden, men så har dom blivit väääldigt många också :)