peter_m_jonsson skrev:Jag tror inte heller att det var snålhet som var drivkraften bakom plantswap.
Minnet sviker tydligen, jag hade för mig att det var en diskussion om behovet av en fri marknad för växtbyte/försäljning som var startskottet. Tydligen kommer jag ihåg fel.
Det här är nog ett typexempel på att jag inte borde skriva innan jag fått frukost :) Tycker nog själv att jag var lite väl grinig
Nu svek inte minnet dig väldigt mycket, det kanske var snålhet eller dumhet, men då man inte fick eller får fråga om ngn vill skänka en planta eller ngn vill byta utan att få lite anmärkning på det, för att man inte får annonsera i forumet, kände vissa av oss att det var kanske dags att sätta upp ngt eget där det inte kostar att fråga(alltså om ngn har ngt till övers.)
Själv har jag haft och har fortfarande jättestor nytta av Zoopet och hoppas jag tillfört ngt med.
Zoopets stora kunskapsbank i allt vad djur heter är bra och många får chansen att fortsätta sin hobby trots alla motgångar med diverse sjukdommar och annat inom djurvärlden, och inget som PlantSwap någonsin kommer att skulla konkurera emot, Kjell har byggt ett jätteforum med hjälp av sina användare och här finns massor av mat för alla.
PlantSwap vill förmedla mer kvalitet av information inom växtvärlden i våra kar och vara mer precisa och försöka hålla bra standard där användarna får hjälpa till att forma forumet och sidan med sina egna ideer och deras kunskap inom området, samt med artiklar.