albjohn skrev:
Ja, om det är värt pengarna är upp till dig och din ekonomi, men jag säger ja på frågan.

Det är nog inte ett av dom billigaste utan det är ett pra pris hos dom som du fick länken till, det finns både billigare och dyrare men Tetra är ju ingen källarfirma direkt så nog tror jag kvaliten är tillräckligt bra.

Men visst, Eheim är ju alltid Eheim

Men jag är då väldigt nöjd med mitt 700 filter som jag har i ett 100 l akvarium och skall så småningom köpa ett 1200 till mitt 180 l Malavikar

Men titta runt på olika märken och prisklasser och se vad som du tycker är lämpligt.

Sedan behöver du inte överdimensionera men det är alldrig fel att göra det, det sitter en kran på både in och utlopp på filtret i exemplet i fråga så det är bara att strypa utloppet med kranen om du tycker det blåser för mycket, desutom använder du strilrör blir det inte så farligt.

Ja ekonomin klarar den utgiften utan problem... Tror jag satsar på att överdiemsionera lite då jag har en liten dagdröm att göra om detta karet till malawi när/om jag skaffar fler kar!

Hur gör jag med insug/utblås. Jag har ingen bakgrund att sätta dom i... går det ändå?
Hur bra är filtermaterialet som följer med?

Och en viktig fråga! När jag kollar runt på olika, vad bör jag titta efter?? pris självklart, vad mer??

/Hans