MaxRobban skrev:Tänkte på första frågan i denna tråd om en Endler utan kindstreck ? Det är inte en med blond grundfärg som jag visar bild på i en annan tråd ? De kan dyka upp i grå stammar ibland..
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=95141
Så pratas det om blå Endlers med.. och jo då det finns även det som kallas Blå Endlers.. har aldrig sett dem själv, men en medlem i Svenska guppysällskapet vet jag har haft dem o pratat om dem.. ska ta reda på lite mer vad som menas med Blå-Endlers..
Jag har en bunt gråa Endlers. Se bilden ovan (länken). Jag har den hanen på bilden (Lille-Sot) som har gått i mitt Endlerakvarium i närmare ett år, han kommer från Södermalms Akvarieaffär där han är född. Nu i slutet av sommaren har det fötts några yngel i samma grundfärg. När Marzena köpte 2 par Endlers av mig fäljde det med en bunte yngel och av misstag råkade en eller två av dem vara denna grå färg...
De är i grundfärg grå (eller blå om du hellre vill det) och får inga färger utom de typiska svarta teckningarna som Endlers har... Hanen Lille-Sot bor kvar i mitt Endlerakvarium tillsammans med resten av mina Endler :-)
/Matsvin.