Whizzer skrev:
... Sen helt plötsligt en dag så är det precis som om alla har Endlers o varenda affär.. överallt endlers endlers endlers [:-100]
Det beror väl på vad man bor nånstans. Här i Nyköping har jag aldrig sett några i butiken. Konstig nog.

MaxRobban skrev:
... Jag är på väg genom Svenska guppysällskapet försöka att göra en inventering av alla vildformer vi har av guppy i Sverige och kanske öka intresset för ngn mer än Endlers.. finns som sagt många andra riktigt vackra. Men då gäller det att vi som har fiskar delar med oss av dem till andra som har ett litet akvarium ledigt och som är intresserad av att bibehålla stammen intakt.
Oerhört spännande - tycker jag. Jag ser framemot dina bidrag i detta ämne då jag själv inte ha tid att hålla koll på Guppies också - räkidiot som jag är... ;)

Kanske dags att starta en Endlers Fakta tråd där man samla allt så att det blir lättare för folk att hitta nyttig info...

MaxRobban skrev:
... Men finns många fördelar att hålla på med små guppy.. även de odlade varianterna.. de är så mkt friskare än andra guppy...
OFFTOPIC: Finns det egentligen en Guppyart där honorna är inte så groteskt mycket större än vad hanar är?

Hejhopp. Ralp