morrhoppa skrev:
Det är mycket sant, men skriver jag "någon sa det på internet" tror jag inte min lärare blir så glad. Om jag däremot har en sida med fakta att komma upp med är det bättre. Fast jag borde ju kunna skriva www.zoopet.com som källa.

Jag har lånat böcker, men det står mest om skötsel i dem. Problemet är att ingen verkar vara nyfiken på samma saker som jag är...

Testa med att gå till biblioteket och låna andra BÖCKER istället, de är faktagranskade åtminstone....där finns det ofta bilder av olika biotoper(naturliga vattendrag där fiskarna lever...) och då ser man vilken livsmiljö de förekommer i.;)
Vilka böcker har du lånat? I en del så tipsas det om olika inredningsförslag som liknar den naturliga biotop man vill efterlikna. I andra lite äldre böcker står det nästan ingenting om sådant. Det finns en serie böcker som kallas "Back to nature" och de har rätt så bra med sidoinformation. :)

Oroar du dig för källhänvisningarna så skall du satsa på böcker före internet....sedan kan man ju komplettera med åsikter härifrån också.:D

Mitt förslag är att du skriver ut allt du hänvisar till från internet och lägger som bilagor till ditt arbete...