Tropical algee waffer är en utsökt föda för malar tycker jag och har inte haft döda malar pågrund av detta men dock skall man uppmärksamma att man inte enbart skall mata med ensidigt foder malar äter ju flingor, räkmix(som oxå mina äter med glädje) gurka är en glädjespridare då alla malar och räkor tillsamans tuggar i bunke på dessa en 10cm gurkbit med en sked igenom för att sänka den den är oftast borta dagen efter, ärtor(skalade) det är en sugkaramell hehe där de plockar åt sig och simmar iväg.
Jag matar även med nykläckt artemia frusen som levande svrta mygg dafhnier ja lite blandat i fryst foder, sen att man har stockar i karet, jag e ingen duktig på namn men har en stor röd fin stock i karet vilket ger mina "vanliga" aniscar fin rödbrun färg och min Gula verkligen gulfärg, i mitt yngel kar för malar ligger det blandade träbitar och de är förtjusta i dem...
Men att algee waffer skulle vara dödliga för fisk(möss vet jag inte, men äter de ensidig foder så kanske =O)) har jag iaf inte lagt märke till och de får alla sånna waffer min discusar tuggar gärna på dem om man krossar dem lite och all annan fisk med.
Men som Calle säger syrerikt och friskt vatten ser till att de växer bra och snabbt
Jag har
L204 nytt par =O)
L201 Nytt par =O)
guld ansistrus 2 par
vanlig brun ansistrus 1 par