Healena skrev:
Det är nog just det han gör..kollar läget alltså! :p

Allt är ju nytt för honom just nu. Om ett par dagar kan du börja se vad han är för en filur humörmässigt.

Dom funkar ofta så, att dom är enstöringar.

De är ju inga stim-fiskar av naturen!

Jag kan berätta om min Nemo - hur han funkar.

Men som jag tidigare sagt så är de vitt skilda individer från fisk till fisk!

Min blåa Nemo är jättelugn, fredlig och mysig. Det "värsta" han någonsin gör/gjort humörmässigt gentemot andra fiskar är att han "spännt upp sig" ( upp med fenor & ut med gälar så han blir så stor som möjligt) när nå'n platy blivit för närgången. Liksom visat att "här bestämmer jag - försök inte" :p

Han är ganska slö och ligger gärna & "tältar" under någon växts blad, eller krånglar in sig på de mest konstiga ställen - ju trängre destu bättre!!

Håller sig gärna för sig själv, men ibland får han för sig att leka i utblåset och flyter med...simmar tillbaka...flyter med...-och då kan han göra det med platysarna.

Även om han är lite slö och ofta liksom "vilar", kommer han alltid fram till glaset & fjantar runt och hälsar när man kommer fram till akvariet.

Han är även så tam att jag får stryka honom över ryggfenan, och han äter ur mina fingrar :D Jag gillar honom jättemycket!!

Jag är totalt såld på kampfiskar - de är så härliga :D

så är det med mina guppys med ja kan klappa dom dom har blivit jätte tama dom är fem veckor idag! och deras bebisar blir två veckor på onsdag! kanske inte hör ihop med denna tråd men de är så roligt me dfiskar som inte är rädda av sig som simmar och äter på ens fingrar om man fixar till roten i akvariumet!