Jo håller nog på o få den samma erfarenheten av min vita auratus... :(
Han har stressat ihäj den ena honan och e på den andra som f*n, jagar henne, vibrerar för henne och till och med bitit lite på henes fenor.
Nu har han även börjat jaga alla andra från sitt revir vilket han tror är hela akvariet. Den ända han inte vågar göra något mot är rödzebrahannen men sen när han växt ikapp han så blir det väll maktkamp där också.
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra med den, inget kul o ha en som stressar alla andra (kanske därför jag inte har fått några yngel än heller?)
Dessutom verkar jag kunna köpa någa hongi red osså så vill inte att de ska bli stressade heller. Men Vit auratus är ju inte allt för vanlig så det blir väll hyfsat svårt o kunna sälja 1+1 av den? Då skulle där varit fler honor väll.
Får ta mig en funderare över hur jag ska göra, inte kul samtidigt o lämna bort dem då jag åkt till göteborg för att köpa dem.:mad:
EDIT-- Hitta en annan som också hade vita auratusar och han har följande:200L Malawiakvarium
2 st Labidochromis sp. "perlmutt", 2 st Pseudotropheus saulosi,
8 st Melanochromis johanni, 3 st Metriaclimazebra "Lumbaulo"
2 st Aulonocara jacobfreibergi "Otter Point", 2 st Cyrtocara moorii, 2 st Melanochromis parallelus, 2 st Malanochromis magire, 4 st Ancistrus , 1 st Glyptoperichthys gibbiceps,
Är det kanske så att jag har för lite fisk i karet så aggresionen läggs på samma individer, det sägs ju att desto fler fiskar ger desto lugnare miljö(fast inte lika många som den andre personen)
//MVH Tulle