[QUOTE=batski]
Jätteviktigt att komma ihåg! Tyvärr är det en del föräldrar som tror att barnen bara löjlar sig och jävlas när de inte vill äta nånting.

[/QUOTE]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Många gånger gör dom faktiskt det, har erfarenhet av 3 barn under 20 års tid så jag har många måltider att relatera till.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om man har flera barn, tillräckligt små för att inte kunna laga sin mat och hålla koll på sin näringslära själv så är det inte lätt att tillgodogöra allas behov om någon av dessa dessutom inte vill äta kött och fisk. Det är tillräckligt knöligt att få ihop en helt vanlig måltid där alla kan känna att dom tycker om maten.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag tänker inte ge mit in på någon diskussion vad gäller barnuppfostran eller veganmat, det har jag varken ork eller lust till.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Däremot tänkte jag ge solbacka ett litet kanske användningsbart tips till.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det verkar ju lite som du gärna vill att din matstrulande son skall äta vad resten av familjen vill äta. Fisk funkar ju inte så bra, funkar räkor??[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lätt och god Räksoppa:[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]1 barnmatsburk morötter blandas ner i[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]1 liter vatte och tillsammans med[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]1 fiskbuljongtärning (kör med grönsaksbuljong om det är fisksmaken som inte funkar)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Låt koka upp.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]1 burk creme fraiche (valfri fetthalt) blandas i[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lite pasta brukar jag ha i för att få den lite matigare (finns ju tunn pasta med kort koktid)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Låt koka ett par minuter om du har pasta i[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]1 låda räkost blandas i, låt smälta[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]1 burk färdigskalade räkor med spad blandas i (låt bli varmt)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Kanongott![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om detta går hem kan man kanske i nästa steg smyga i små bitar av vit fisk.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Går även att göra soppan på t ex kräftost, eller kycklingost eller varför inte baconost, byt bara ut ost, räkor och buljong till nå´t som passar.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lycka till :)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]PS: Ni andra får gärna pröva oxå. DS[/COLOR][/FONT]