erikthur skrev:Visst är det skoj att killis diskuteras oftare. Tittade bakåt lite grand. I maj 2005 avslutades 7 diskussioner om killis. Det är lite lättare att spåra när diskussioner avslutades (även om de ibland tas upp igen några år senare)...
Vad gäller att blanda Endlers och killis förstår jag inte försåvitt du inte vill ha mindre Endlers yngel och mer snabbare tillväxande killis - för så tror jag nog resultatet blir.
Färre endlersyngel välkomnas men jag vill förstås inte bli av med alla. Har ont om plats och tänkte att 37 liters karet skulle kunna härbärgera fler än Endlers och samtidigt hjälpa mig med överbefolkning där.
Med ordentligt med växtlighet och gömmor så skulle en mindre killi-art kanske funka, fast jag vet inte vilken sort det skulle vara i så fall.
Har sett bilder på små Simpsonichthys[SIZE=2](ex Rufus, Rosaceus[/SIZE]) som inte blir mer än 3 cm. Fast jag har bara sett dem på bild - inte i verkligheten och har inte en aning om var jag skulle kunna få tag på dem eller hur svåra de är. Tycker de är fina ialla fall.
Såg på din sida att du har/haft Simpsonichthys[SIZE=2]. Hur är de?[/SIZE]
[SIZE=2][/SIZE]