Azur skrev:

Tvärtom anser jag det vara skitförseelser som inte säger nånting om deras lämplighet som ministrar, och jag hoppas regeringen inser att de inte bör ge med sig för såna här orkestrerade smutskampanjer. Ger man med sig tar det aldrig slut, för INGEN är ren som nyfallen snö.

Att anse att förseelserna är skitförseelser håller jag inte alls med om. Det är inte en enstaka skitförseelse utan upprepade sådana under lång tid, vilket gör det mycket värre anser jag.
Det intressanta för mig är hur personen bakom liknade ageranden är funtade. Kan man inte skilja på rätt och fel, inom eller utom lagen i ett fall, så kanske man inte kan de i andra fall heller. Taskigt omdöme helt enkelt och sådana skall knappast vara ministrar. Dessutom tycker jag att de gett konstiga, rent ut sagt korkade svar på frågor om sina fadäser, så att det är skäl nog att jag inte vill se dem som ministrar. Klokare personer än så vill jag se i regeringen.

I ett större perspektiv, blir det intresant att spekulera i hur M ser på avgifter, skatter m.m. Hur låter tongångarna, då inte kamerorna, mikrofonerna är påslagna? Är det så, att i den dolda M:ska världsbilden är det OK att strunta i avgifter/skatter, är det kanske OK att råka glömma? Det totala skattetrycket är för högt, anser ju moderaterna.
Det är ju aldrig roligt att göra som andra har bestämt, eller? Hur utbrett är sådana tankar hos M. Om det är utbrett, är det inte konstigt att det som Azur kallar skitförseelser händer, inte bara en gång utan upprepade gånger av flera av M´s anhängare.

Vi vet ju iaf att M vill sänka skattetrycket och att de nu inte fått regera särskilt mycket de senaste 50 åren, så är det kanske inte konstigt att det sätter sina spår i skattemoralen m.m.

Jag kan inte begripa att du ser det som "orkestrerade smutskampanjer". Det är väl själva fan, om vi inte skall kunna begära att våra ministrar skall föregå med gott exempel och ha i princip rent mjöl i påsen eller som du skriver vara i princip som nyfallen snö.
Ledande politiker skall granskas, speciellt våra ministrar. Det är bra det! I annat fall ser det ut att kunna .........i förlängingen leda till vilket beteende som helst.