Långås skrev:
Att förbättra för företagen ÄR att förbättra för privatpersonerna. Förstår ni inte vad det är som får sverige att gå runt? Det är företagen som jag, du och alla andra jobbar i. Att jobba för att få ett bättre företagsklimat i Sverige är gynnar inte bara arbetsgivarna, det gynnar alla!

Det beror på vilken väg man går för att förbättra för företagen. Jag har t ex länge tyckt att arbetsgivaravgiterna för småföretag borde minskas reellt och att detta skulle gynna de anställda. Likaså har jag länge tyckt att företagens medfinansiering av de antälldas sjukpenning borde tas bort.

MEN att shockhöja A-kassaavgiften (vilket kommer att drabba hårdast de som redan har en mager ekonomi) eller att ta makten ifrån de som redan har för lite makt och ge den till de som redan satt i en maktposition är inte på något sätt att förbättra för privatpersonerna. I alla fall inte för de som har det svårast.

Att besträffa de som är sjuka genom att sänka deras sjukpenning är både orättvist och omoraliskt. Man blir inte sjuk för att man tycker det är kul. Är det fuskarna de vill åt så ska inte alla hederliga skattebetalarna som har haft oturen att bli sjuka drabbas.