Innan jag fick barn var jag en sk. "feminist"!
Nu är jag helt klart i FI´s kvinnofälla! Jag jobbar natt för att jag vill vara hemma med mina barn. Jag är hemma när de kommer hem från skolan. Jag vill ge mina barn denna uppväxt.
Jag tycker änndå att det är fel att kvinnor missgynnas bara för att de kan föda barn. Därför väljer en del kvinnor bort att föda barn idag. Eller föder barn sent i livet (över 40). Jag tillhör de få som vill vara hemma. Säg inte att det inte går att vara hemma med barnen för det går men man måste offra något annat. Men skulle jag bli ensamstående så skulle jag hamna i en mycket svår situation, jag skulle aldrig kunna behålla huset, min nyare bil. Inte heller ge mina barn det jag vill att de ska ha.
Jag tycker det är fel av sossarna, vänsten, fi m.m. att de ser ner på sådanna som jag! De anser att inte föräldrarna är viktiga. ALLA barn ska till dagis! Helst innan de har kommit till detta liv så ska de dit! Inte heller ska de äldre barnet vara hemma när ett nytt syskon kommer! Nej, skicka det äldre barnet till dagis så att det kan bli ett bra barn (hyperaktivt, stressat).
Idag får vem som vill vara hemma med sina barn. Det behöver inte vara mamman. Sedan finns det några månader som den andra föräldren måste ta ut.
Jag är själv skiljsmässobarn, har en pappa som försvann tidigt nästan innan jag var född och har aldrig brytt sig senare heller. Min mamma jobbade och jag och min syster var hos dagmamma eller hos vår mormor och morfar. Jag vill ge mina barn stabilitet, trygghet. Därför flyttar vi inte runt heller utan vi bor här och trivs.
Fram med större valfrihet! Låt föräldrarna själva bestämma! Gör inte politik av våra barn! De är vår framtid!
Förlåt om jag trampade på några tår men jag bara berättade hur jag ha och vill ha det!