Sintei skrev:
Om jag arbetar i 1 år på en arbetsplats och du ej gör det pga mammaledighet. Skall du då ha samma löneökning som jag? [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Svar: JA!!![/COLOR][/FONT] Nästa år kommer du tillbaka. Jag får 1000kr mer än dig för jag har utfört arbete på arbetsplatsen (låt oss säga kompetenshöjande och värdefullt arbete, för att vi inte ska missförstå varandra.). [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]SVAR: Jag har utfört kompetenshöjande och värdefullt arbete som mor!!![/COLOR][/FONT] Nästa år igen har jag alltså 1000kr mer än dig. Vi har utfört samma arbete denna gången och får således samma procent i löneökning. Jag får alltså mer i rena pengar än vad du får trots samma procentsats. Nästa år är det samma sak osv. Om 5 år sitter jag kanske med 2000kr mer än dig. Trots samma arbete..[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]SVAR: Fast tyckte du att det var rättvist???[/COLOR][/FONT]

eller det var kanske inte det jag skulle utveckla?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Eller är du ute efter lite provokation?? :rolleyes:?[/COLOR][/FONT]