Det är ofta svårt att hitta fina Fjärilsciklider i butik tycker jag, men ibland har man tur.. Jag tycker ofta de är för klena o magra..
Hälsn Robban[/quote]

[COLOR=black]Håller helt med! Tycker att fjärilscikliderna är helt slöa och slappa men otroligt vackra och det är just därför jag inte har givit upp hoppet än. Vi köpte först ett par i bromma där hanen hade hål i pannan (kommer inte ihåg vad sjukdomen heter). Jag såg det först när jag kom hem, men eftersom han var så vacker så bestämde jag mig för att behålla honom. Efter mängder med pyssel och vattenbyten så blev det bättre, men när allt verkade som bäst efter någon månad så dog han:( . Så vi skaffade en ny hane till henne från akvarielagret. Två dagar senare tuppar honan av:confused:. Så vi köpte en hona till honom. Till saken hör nu detta att denna stora anabola-Arne till fjärilsciklid, är av det snyggaste exemplar jag någonsin sett och han spöar upp vårat eldbukspar trots att de attackerar honom samtidigt från två olika håll [:-38] . Jag har aldrig sett något liknande förr, de som är 3 gånger så stora som honom. Vi måste bara få yngel av honom! Eftersom honan vi köpte till honom var så liten så har vi nu köpt en större hona och hoppas på det bästa. Såg att de började gräva i ena hörnet innan jag släckte lyset, så kanske blir det yngel:D[/COLOR]