Här kommer mitt sista inlägg i denna debatt, detta som jag skriver här har jag på många andra vis redan påpekat:

Kanske, och du kunde inte förklara vad bubblet skulle vara om det inte var fotosyntes. Mitt bidrag var respiration. Vad är din teori?

Enligt tidigare inlägg; gasövermättnad vilket också påvisats via vattenbyte i mörker.

Inte alls. Jag utgår ifrån att det inte är CO2 och försöker problematisera kring varför växterna tokbubblar iom ett vattenbyte och varför man kan stänga av bubblet med ljuset om det inte är fotosyntes.

Acceptera den fakta som läggs fram.
Jag undrar fortfarande om du kan påvisa detta med ljuset vid vattenbyte, din film är ju inte gjord vid vattenbyte.

Vad är din förklaring på det? Vad tror du det är växterna bubblar från sina snitt?

Se ovan.

Jag vet inte någon akvarist som säger att de siffror som man får ut från vattenverket är samma man får hemma i kranen. Uppvärmning av varmvatten i kopparkärl i husets varmvattenberedare är jag också ganska säker på påverkar enormt mycket. Vad händer inne i vattentornet när vattenverket pumpat in vattnet där?

Naturligtvis skilljer det något men kom inte och säg att det är några pH ellr KH förändringar som skulle kunna förklara >30ppm co2.
Vatten värms oftast via värmeväxlare i rostfritt.
Dessa värden som VV presenterar är inte tagna på väg till vattentornet utan ute på slutdestinationer.

Guilty as charged. Jag ser vattenvärdena från vattenverket mest som en fingervisning på hårdhet, och den förändras ju den också i ledningarna.

Se ovan.

Så om ni kan sova lugnare om jag erkänner att det inte finns en gnutta CO2 i mitt kranvatten så gör jag det, så kan vi komma ifrån min inställning och min person och fortsätta diskutera det som vi fortfarande inte kan förklara?

För min del handlar det om att inte vilseleda människor att tro att allting blir bättre utan att det finns substans i påståendet.
Det är lustigt att du hellre håller fast vid en förklaring som ingen kan påvisa att det finns substans i än att acceptera en förklaring som är rimlig och delvis påvisad att den är sann.

Varför bubblar mina växter från snitt efter vattenbyte när CO2-halten minskar?

Se ovan.