Emmelie skrev:Ja tack för alla svar. ska försöka kolla om jag hittar något med 5 W i en vanlig akvariebutik. kanske kan bli svårt.
Du kan alltid beställa på nätet.
Emmelie skrev:Hehe. Bör man ha en luftpump i akvariet som sitter utanpå eller är de bara onödigt eller vad man ska säga? För de är verkligen massa yngel i, det blev ännu fler i dag.
Du behöver ingen luftpump. Däremot ett litet filter eller åtminstone cirkulationspump. Tänk på att när du har så många yngel i ett så litet akvarium är det lätt att det bildas ammoniak och nitrit, så du får byta lite vatten varje dag och om du inte har nåt filter kanske tom 2 ggr om dan.
Emmelie skrev:Men sen undrar jag vart jag ska göra av alla. jag har bara ett 60 liters akvarium. kan man sälja yngel till djuraffärer eller är det bättre att lägga ut en annons på dem?
Att annonsera är ett klart bättre alternativ, för då vet du vart de kommer. Vissa butiker tar emot yngel andra inte. Fast även om de tar emot yngel så måste de vara några månader gamla och du kan ju inte ha dem i det lilla akvariet i flera månader.