goldennugget skrev:Angående guldfärgade guppys så handlar forumtråden "Guldguppys!!!???" om detta. Mer exakt, så faktiskt om de två honor som går i Strängnäs...
Jag gjorde mig av med en stor grupp Endler´s (eftersom jag skulle börja köra riktigt svartvatten i karet) men fick ett gäng kvar som gömde sig i växterna. Och av dem klev plötsligt guldhonorna fram... Då dessa och andra honor började blir gravida gjorde jag en snabb "dumpning" av fiskarna eftersom jag inte ville ha fler guppies. Det fick bli första bästa och "gänget" hamnade i Strängnäs...
Min "ursprungsgrupp" kom från flera olika håll så det borde vara schyssta gener. Hade några riktigt fina hanar, med fin utfärgning och hyfsade "svärd" så jag hoppas att du blir nöjd med generna...
[:-9] Märkligt sammanträffande må jag säga!
"Dina" endlers går för närvarande i en egen burk om 30 liter och kkommer att få göra så ett tag. Redan andra dagen föddes en kull yngel om ca 20 yngel. Bland dessa har jag inte sett några "guldisar", men de är ännu så små att det kan vara svårt att se. De kommer säkert att utgöra ett bra tillskott till mina.:)