[QUOTE=miiaoo] ... Kan ni hjälpa mig med bra argument för att skaffa ett till? :D :p
Jag såg tigrar i affären igår och jag är fast! Dom rackarna måste jag bara ha! Sånna och grön i ett till 60 liters tänkte jag.
Visst är det snyggare att inte blanda som Sonja gör. Har dom var för sig alltså, men det skulle ju innebära att jag bara skulle kunna ha en till sort och jag vill ju ha två. Så det blir att kompromissa med att ha två sorter. [/QUOTE] Är du fast i räkträsket så är du det. Och att blanda kommer du nog att ångra. Detta är typsikt nybörjarefel, då man inte kan stoppa sitt iver. Jag var t.ex. dumt nog att blanda fyra arter. Somt sagt är du fast så lutar det väl snarare åt ett par minikar till :)
[QUOTE=miiaoo] ... Jag tänkte ha ett till sexkantigt och ha samma svarta sand i karet med typ samma växter. Eller är det snyggare att inte ha lika, dom kommer att stå på rad.. Vad tycker ni? [/QUOTE] Smaken är olika. Jag gillar inga sexkantiga kar då de drar alldeles för mycket uppmärksamhet på sig själva istället för innehållet. Personligen tycker att det är snyggast med en rad EXAKT likadana kar med en art per kar. Det blir lite mer seriöst "zookänsla" ;)
Välkommen i träsket. Hejhopp. Ralf