Smaken är olika. Förutsättningarna är olika. Skälet till att man har akvarium skiljer. Det är lite svårt att råda dig. Jag tycker du ska skaffa 5 grönlingar eller 6 cichlider.

Själv skulle jag nog köpt bäggedera. Sedan hade jag flyttat grönlingarna till ett eget akvarium, ungefär lika stort, om jag haft något ledigt, för att se om dom har lust att bli fler. Dvärggurami är så roliga när dom bygger bo så dom skulle åtminstone tillfälligtvis fått ett litet eget akvarium. Och purpurhuvudsbarber har jag alltid velat odla...så...

Ja, det är nog mest frågan om vad man vill med sitt akvarium.

Cichlider och grönlingar kan gå, men det är inte så lätt. Det finns massor med andra roliga indiska fiskar som är lättare att ha än cichliderna:

Badis påminner om cichlider men är inte lika territoriella. Ett eller två par. En grotta (kokosnötsskal t ex) per hane. Det finns flera arter.

Sebrafisk fyller ut det övre vattenlagret. Eller någon Aplocheilus (en växtlekande killi).

Chela dadiburjori är en söt liten fisk som går att få tag på ibland. Övre vattenlagret.

Pseudosphromenus dayi och honungsgurami är labyrintfiskar som bägge brukar gå bra att kombinera med dvärggurami.

Det finns flera småmalar som erinrar om Corydoras (men dom är inte lika dagaktiva) men dom brukar vara svåra att få tag på.

Ibland kan man hitta pilnäbbar!