Jaa det bros ju på hur många burkar färgpigment du ska ha och vilken lack du ska använda dig av. Det finns en man kan beställa som heter "Epotex" har jag för mig som är en "riktig" som är framtagen för akvariebruk, men den kostar ca 400 spänn och den måste man beställa så det tar lite extra tid. Jag använde mig istället av en som heter "Epolan V" 2 komponents golvlack som man kan hitta i de flesta färgaffärer. Så här ser burken ut: http://www.nordsjo.se/produkt.asp?Id=159 och det är av märket nordsjö och har för mig jag gav ungefär 200 för den.
Frigoliten vet jag faktiskt inte för min fick jag tag på där jag sommarjobba men det bros ju på hur tjock du ska ha, lättast är att åka till ett bygge i närheten om du har det och fråga om du kan få en bit där annars får du åk atill ngt byggvaruhus och kolla. Husfixen kostade tror det va 30 kronor och sen 50 kr per färgpigment burk. Jag använde 3 burkar, 2 svarta och en vit och sen blanda till en fin grå nyans men det räcker nog med en svart burk för jag var lite slarvig och slänge i allt det svarta när jag gjorde det men jag skulle behållt lite för jag fick dela friggon för att kunna få i den så jag fick köpa en helt ny burk där ja bara använde pyttelite för att fixa till skadan.:p Sen är det ju lacken för 200 kr och eventuellt penslar för 50 kr kosta mina som du behöver. Kniv om du inte har det, finns ofta billiga mattknivar som funkar bra.
Så allt som allt ungefär 400 + friggoliten.
Billigare än en BTN bakgrund och du får en bakgrund som du gjort själv som du kan skryta med och dessutom finns det ingen som är exakt likadan utan du har det enda exemplaret!:D