menar du att jag ska ta bort lyset och köra utan??? för så som du skriver så är det så jag tolkar det.... och det är de dummaste jag hört (inget illa menat).... olika alger har ju olika förutsättningar för att existera... och visst de växer väll alltid "alger" om man har ljus men nått måste göra att förhållandena är gynsamma för just de algerna jag beskrev för att de de ska blomma ut.... och det är där min fråga kommer in.... efter som jag har mycket brun alger antar jag att jag har för svagt ljus....
som jag ska rätta till med reflektorer...
men hur går det då ihop om jag har grönalger med..... vilka trivs om det är starkbelysning
skulle jag ha både för svagt och för starkt ljus?
om jag släcker lyset nu ändras ju förutsättningarna till det bättre för den ena algen som kommer att ta över...."har du ljus har du alger"... jo visst men har du inget ljus får du med alger.... så har har iallafall jag fattat det....
finns det någon annan alg som är skarptgrön? varför kommer den? och hur blir jag av med dem?
att jag har kiselalg är jag ganske säker på för den har "bettet" sig precis som det är sagt att den ska göra och liknar beskrivningen väldigt bra