Ursprungligen skickat av Elana

. Typ om Topfrog och hans tjej... skulle de bry sig om sin hälsa skulle de läsa lappen som följer med P-pillrena någon gång.... man behöver inte vara ett geni för att inse vilken skit det är och hur farligt det är för kroppen... att vissa kvinnor dessutom är känsligare än andra för skiten gör inte saken bättre. Jag och många andra kvinnor jag känner har blivit fruktansvärt sjuka av p-piller, man märker det tyvärr inte förrens kroppen brakar ihop och med blir "en död ko"... och då är det så dags att börja gnälla..

Mvh

Elana

Detta är ju inte en debatt om p-piller, så det är lite offtopic. Men jag kan berätta att detta var när jag var 19år gammal och det stämmer att jag inte brydde mig så mycket om min kropp och ännu mindre om min flickväns (som för den delen var min flickvän i 6 månader). Sen dess har jag slutat att röka, gått ner 20 kilo och tränar regelbundet, det har gett mig möjligheten att tävla sida vid sida med världseliten. Dessutom så har jag min psoriasis under kontroll på köpet. Så numera bryr jag mig nor lite mer om min kropp än de flesta. Min nuvarande flickvän tappade sexlusten totalt när hon använde p-piller. Jag är numera helt övertygad om att hormonbaserade preventivmedel är lek med hälsan. Ditt inlägg antyder att du redan är en död ko och inte har rätt att gnälla, som jag förstod det så handlade symboliken om att hon skulle dö av pillerna. Jag hoppas verkligen att du inte sitter och skriver detta om du är död.

Visst hade homeopaten rätt, men det ville jag inte höra då. Det jag tyckte var jobbigt var symboliken samt att en 160 kilos man i 50 års åldern skall berätta för mig hur jag skall göra för att må bättre, han själv var ju en tickande hälsobomb, som förövrigt är död för länge sedan. Jag själv har inte tagit någon medicin över huvud taget på över ett år. Skäller lite på min flickvän ibland när hon vill lösa alla problem med piller. Jag tar inga medikamenter om jag inte är absolut tvungen, en stark kropp klarar det själv.
MVH
Magnus