Ok. För att uppdatera min egen tråd, om någon annan är i en liknande situation. Akvariet har fortfarande inte läckt på den platsen den stått på sedan igår. Jag har fyllt på med vatten och provocerat silikonet och pja.....inga fler fuktfläckar......frustrerad lade jag mig till sist i soffan och funderade fram och tillbaka.
Jag kom fram till följande:
- om det finns en läcka, oavsett hur liten, så borde det väl innebära ett konstant läckage?
- Varför skulle akvariet bara läcka ibland när det flyttas trots att det testades halvfyllt och helfyllt utan läckage under flera dagar både före och efter omsilikoniering?
Så, jag bestämde mig för att det var hjärnspöken och att fläckarna måste bero på något annat, vatten mellan ram och glas? Inte för att jag vet hur det hamnade där men... Nu har jag ställt tillbaka akvariet på akvariebänken, tidningspapper under så att fläckar syns direkt, fyllt på nästan hela vägen. Sett några fuktfläckar, jag vill tro att jag kan se en orsak till alla (vatten som runnit). De har alla torkat upp nu och inga fler har tillkommit. Jag intalar mig själv att om det fanns en läcka borde fuktfläckarna inte torka upp utan fortsätta växa!?
Jag ska fortsätta spana efter fläckar på pappret och fylla upp det hela vägen imorgon och se om något händer då. Jag ska fortsätta trycka runt på silikonet då. Tillkommer inga fuktfläckar tänker jag att akvariet måste vara att lita på?